Prosinec 2016

Stránka

22. prosince 2016 v 2:17

Na stránke sa pracuje...

Pripravuje sa oddychová fantasy rpg.

Kráľovská rodina

22. prosince 2016 v 1:19
V súčasnosti na čele krajiny stojí kráľovná Stasya III. Endormská. Sláva jej menu.

Jej manželom je vojvoda Avermaet z rodu Veelov, avšak má iba poradnú moc. Je verejne známe, že vzťah medzi Stasyou a Avermaetom nie je práe vrelý. Stasya sa pri svojich početných návštevách Magny zblížila s kráľom Harrodom, ktorý je už rok jej verejným milencom. Ani jeden z panovníkov to nepopiera, hoci majú obaja svoje rodiny. Práve kvôli tomuto leží Stasya ako mladá a krásna panovníčka mnohým obyvateľom v žalúdku, zatiaľ čo iní ju obdivujú.

Kráľovná svoje konanie obhajuje ako "jedinú možnosť ako vyhovieť tradícii". Podľa asterijskej tradície totiž môže na tróne sedieť iba čistokrvný potomok eskov. Stasyinou mamou je Terrea z rodu Endormov a otcom Laer z rodu Savernov.

Väčšina panovníkov vládla do smrti a ich žezlo prebral najstarší potomok. Stasya III. má s manželom dve deti - Altheu a Istreu (hoci sa povráva, že mladšia Istrea je dcérou Harroda, tento chýr ale naznačuje, že sa Stasya zblížila s Harrodom oveľa skôr ako verejne priznala).


Asteria

22. prosince 2016 v 1:02
Asteria je rozľahlá hornatá krajina, ktorej hlavnou dominantou je pohorie Sigur. Tento horský pás sa tiahne celou krajinou od severu až na juh, čím znemožňuje obyvateľom efektívne pestovať plodiny pre vlastné potreby. I to je jeden z dôvodov, prečo sa v Asterii vyvinul obchod na vysokej úrovni.

Asteria susedí so štyrmi krajinami, ktorými sú Magna, Ferenos, Luen a Estreia. Momentálne medzi všetkými krajinami panuje mier a prekvitá obchod, ktorý je nevyhnutný najmä pre Asteriu, keďže plodiny ako obilie, či ovocie musí dovážať.

Hlavným mestom krajiny je Nevelin, ktorý vznikol pred dvoma tisícročiami ako nenápadná usadlosť na vrchole hory Aren. Z usadlosti sa čoskoro stalo jedno z hlavných centier ťažby dreva - dôležitej suroviny, ktorou vtedajší kráľ Aventos nadviazal obchodné vzťahy s Magnou a zaručil tak výmenný obchod, vďaka ktorému získava Asteria obilie z Magny až dodnes.

Na čele Asterie ako absolutistickej monarchie stojí kráľovská rodina. V súčasnosti panuje kráľovná Stasya III. z rodu Endormov.

História rás

Pôvodnou rasou, ktorá Asteriu obývala, sú eskovia, bytosti podobné neskorším príchodzím, elfom. Eskovia s ich schopnosťami ovládať vzduch dokázali bez väčších probémoch prežiť v horách, v ktorých bolo bez patričnej mágie, ktorá panuj dnes, takmer neznesiteľne veterno. Dokázali si podmaniť vietor a využívať ho vo svoj prospech pri drvení bobúľ, či zbavovaní sa pachu pri lovení zvierat. Storočia po eskoch prišli do krajiny elfovia, ktorých príchod bol mierumilovaný, ale mätúci. Eskovia dovtedy nepoznali tvory, ktoré by ovládali viac ako jeden živel, čo práve elfovia pred ich očami robili. Elfovia sa stali v očiach eskov polobohmi, ktorých začali uctievať a sami sa stiahli do pozície ich služobníctva, hoci elfovia nikdy nič také nežiadali.

Príchod ďalšej rasy do takmer neobývanej krajiny, ktorá ešte vtedy nemala poriadne hranice, nebol taký pokojný. Rainivieli boli okrídlenou rasou, ktorá využívala svoju silu a mágiu najmä na dobývanie. I preto niet divu, práve oni si podmanili Ferenos a na dlhú dobu patril iba im, hoci dnes už i vo Ferenose panuje rasová rôznorodosť. Eskovia sa postavili na ochranu elfov, no boli to elfovia, ktorí napokon ochraňovali slabších eskov. Toto gesto slúžilo ako vďaka za ich verné slúženie. Rainivieli boli napokon pokorení, ich vodca, Alpharagos, bol vypočúvaný a napokon súhlasil, že ak budú on a jeho neveľká družina nažívať medzi ostatnými v mieri, môžu v krajine ostať. Bolo to asi v tom čase, kedy elfovia počúvli eskské slovo pre "mier" a rozhodli sa po ňom pomenovať krajinu, ktorej sa začínali črtať hranice - Asteria.

Napriek všetkému sa rainivieli zapísali do pamäti eskov i elfov ako násilnicí a zradcovia a tento status nikdy celkom nevyprchal. I dnes si môžete vypočuť príslovia ako "prešibaný ako rainiviel" či "má krídla rainiviela", čo znamená, že niekto má bočné úmysly. Rainivieli to, samozrejme, nemajú v láske a je lepšie, ak sa takým slovám vyvarujete.

Eskovia sa po incidente s rainivielmi stali natoľko ochraňovanými, že sa z nich po storočiach vyselektovalo zopár rodov, z ktorých jeden sa stal kráľovským.

Keď sa krajina sformovala, elfovia a eskovia sa bez účasti rainivielov zhodli na tom, že hranice Asterie nebudú obmedzené pre ostatné rasy, a tak sa do jej útrob nebadane dostali i vlkolaci, ktorí prišli v mieri a najmä kvôli obchodu, až napokon sformovali vlastné osady a mestá na úpätiach hôr, a spolu s nimi neskôr i upíri. Nikto nevie, ako dlho sa upíri vlastne vyskytujú v Asterii, pretože ich príchod bol tichý a, ako inak, v noci. Na ich prítomnosť sa prišlo až vtedy, keď v rôznych mestečkách a dedinách začali miznúť osoby všetkých rás okrem tej vlkolačej. Čistou náhodou jeden z vlkolakov premenených za splnu počas noci jedného z upírov v lese zabil "pravou smrťou" a ráno sa našli jeho pozostatky. Vtedajší vodca krajiny - esk Cresiel - vyburcoval rainivielov i vlkolakov k akcii, až napokon spoločne vypátrali celé hniezdo upírov hlboko v jednom z lesov Siguru. V tú noc mnoho bytstí prišlo o život, no napokon sa podarilo dolapiť vodkyňu upírov, Elesiu, ktorá sa zaprisahala, že sa budú živiť iba na zvieracej krvi.

Všetci obyvatelia Asterie vedia, že upíri sa svojou prísahou neriadia, avškák je ťažké prichytiť kohokoľvek pri čine a Elesia, teraz už stovky rokov stará, všetko popiera. Obyvatelia krajiny sa najviac obávajú zimy najmä z toho dôvodu, že noci sú vtedy dlhšie a upíri tak majú voľnejší pohyb. Dnes už mnohí upíri žijú medzi ostatnými v mieri, no podobne ako voči rainivielom, i voči nim ostala akási stigma. Kým vlkolaci si vyslúžili povesť "nešťastne nakazených dobrákov", upíri sú pe niektorých zámerným zlom a najradšej by ich z krajiny vyštvali, to však ide zásadne proti pôvodnej dohode eskov a elfov o otvorených hraniciach.


Slepá vojna

Historicky krajina prekonala niekoľko vojen so susednými krajinami. Tou najkrvavejšou bola tzv. "Slepá vojna", ktorá dostala svoje pomenovanie podľa toho, že jej boje sa odohrávali najmä v hustých Sigurských lesoch a vojaci často nevedeli, či ich šípy zabíjajú nepriateľa alebo priateľa. Zo Slepej vojny sa vekmi stalo posmešné prirovnanie a Asteria ani Luen, ktorý vtedy stál na opačnej strane, na túto časť histórie nie sú hrdí. V jazyku miestnych sa dokonca dodnes udržalo prirovnanie "si ako slepý vojak" alebo "slepá vojna bez konca". Obe znamenajú, že dotyčný nevie, že svojím konaním sebe a svojim blízkym viac ubližuje ako pomáha.

Najkrvavejšou sa Slepá vojna stala tiež za veľmi nepríjemných okolností. Väčšina krvi sa totiž preliala medzi vojakmi jednej strany. Vojna musela byť ukončená zásahom tretej krajny, Ferenosu, ktorého vtedajšia kráľovná Lavinia vyhlásila, že ak v tom budú krajiny pokračovať, čoskoro na oboch stranách neostane ani živej duše a Ferenos si privlastní obe obrovské územia. Miesto toho, aby sa Luen a Asteria obrátili proti Ferenosu, uznali, že vojna bola oboma stranami prehraná a stiahli sa. Jej pôvodnou príčinou bol zálusk Luenského kráľa na severnú čas Asterie, v ktorej sa práve v tých rokoch začínali objavovať jaskyne plné vzácnych minerálov.

Dnes sa minerály ako rubíny, smaragdy, ale i diamanty, vyvážajú do Luenu za vysoké ceny.

Nevelin

22. prosince 2016 v 0:54

Víta Vás kráľovské mesto Nevelin!

Nevelin je hlavné a najväčšie mesto Asterie, v ktorom sa sústreďuje kráľovská moc Stasye III. Endormskej, sláva jej menu. Bolo vybudované pred dvomi tisícročiami v zdanlivo veľmi nedostupnom teréne na vrchole hory Aren, ktorá je súčasťou rozľahlého Sigurského pohoria.

Nevelin je textová online RPG hra, ktorá sa zameriava na fantastický svet jediného mesta uprostred kráľovstva zvaného Asteria. Hra je založená na 'návštevných knihách', ktoré nájdete v sekcii Hra. Ide o oddychový projekt, v ktorom sa z vás ako hráča môže stať jedna z piatich rás, môžete si vybrať zamestnanie, pozíciu v rámci mesta, môžete svojim postavám naplánovať akýkoľvek osud.

RPG, alebo role-playing game, sa v slovenčine a češtine často označuje aj ako hra na hrdinov. Princíp je jednoduchý - vytvoríte si svoju postavu, a potom ju prostredníctvom písania textu ovládate, interagujete s inými postavami a rozvíjate vlastnú dejovú líniu. Je to ako písanie knihy, v ktorom vám pomáha niekto ďalší.

Je mnoho spôsobov, ako hrať, avšak v záujme zachovania akejsi jednoty sa na Neveline používajú najmä dva:
  • 3. osoba, prítomný čas, akcia postavy do hviezdičiek, priama reč mimo nich: *Otočí k nemu hlavu.* Kto si? *Opýta sa.*
  • 3. osoba, prítomný čas, bez hviezdičiek: Otočí k nemu hlavu. "Kto si?" opýta sa.
Ak je ale hráč zvyknutý na iný štýl, nemusí sa nimi riadiť. Dôležité je zabaviť sa, nie striehnuť na svoj štýl.

Chyby

Pár najčastejších má svoje mená:
  • Godmoding - chyba, pri ktorej hráč začne ovládať cudziu postavu.
Príklad: *Radostne Annu objíme a jej sa to veľmi páči.*
Správne: *Radostne Annu objíme a čaká na jej reakciu.*
  • Meta-gaming - chyba, pri ktorej vaša postava vie veci, ktoré sa nemala odkiaľ dozvedieť, napríklad myšlienky druhej postavy (ak neovláda čítanie myšlienok), udalosti, o ktorých jej nikto nepovedal, atď.
  • Mary-Sue - veľmi známa chyba azda zo všetkých žánrov a odvetví - vaša postava je ten najväčší originál, aký kedy žil. Je dokonalá, ovláda všetko, čo sa ovládať dá, nie je možné poraziť ju, ale ani sa s ňou normálne pozhovárať, nehovoriac o jej dokonalom vzhľade. Je potrebné pamätať si, že tak, ako reálni ľudia, aj postavy majú svoje chyby a osobnosti.
Taktiež je dôležité vedieť, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Ak je váš príspevok dlhý tisíc slov, ale nedáte v ňom partnerovi ani jednu príležitosť reagovať, poprípade neposuniete dej, vaša hra sa stáva pomalou a pravdepodobne aj nudnou. Na druhej strane ak má váš príspevok iba pár riadkov, no je v nich niečo akčné a originálne, za dĺžku sa v žiadnom prípade netreba hanbiť. Taká hra sa však hodí skôr na stránky založené na chatoch, kým tu sa pokojne môžte rozpísať.

Hra

18. prosince 2016 v 19:34
Počasie:

-1°C/-8°C




Miesto v centre mesta ideálne na stretnutia, či už náhodné alebo plánované. Námestie je lemované kaviarňami a milými obchodíkmi, v jeho strede stojí majestátna kamenná fotnána.

Najpopulárnejšia krčma v širokom okolí nie je miesto pre slabé povahy. Bitky sú tu na dennom poriadku, hoci často končia smiechom všetkých zúčastnených. Pivo tu tečie potokom, rovnako ako poriadne silná whisky. Majiteľka baru, Emelia, si rokmi získala taký repšket, že sa jej boja i tí najväčší štamgasti.



Leží tesne za východnou stenou mesta a rozlieha sa po niekoľkých okolitých kopcoch. Útroby lesa sú temné a neradno sa v nich stratiť. Ak sa vám to predsa len podarí, modlite sa, aby ste skôr stretli hladného vlka ako vílu...

Gloma je osamelý chrám postavený na samom vrchu jednej z hôr Siguru. Je to sväté miesto plné pokoja a ticha, kam ľudia chodia uctievať to, v čo veria, hoci nik sem nechodí často. Raz ročne sa tu koná veľká oslava, počas ktorej kráľovský pár posvätí krajinu a ľudia sa tu môžu veseliť až do rána.